avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Acasă Subiect: regulament intern
Subiect: regulament intern
ACCES PREMIUM

Ce dezavantaje ar aduce firmelor și angajaților eliminarea regulamentelor interne, fișelor de post și pontajelor

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Aprilie 2021 | 1 | 2580 | Timp de citire: 4 min.

Este eliminarea fișelor de post, regulamentelor interne și pontajelor „o gură de aer” pentru firmele mici, cu până la nouă angajați? Sau vorbim de eliminarea unor documente, fals considerate birocrație împovărătoare, care ar avea efecte extrem de neplăcute asupra angajatorilor și angajaților, de la caz la caz? De când ministrul muncii a anunțat public intenția de a elimina aceste documente la microîntreprinderi, numeroase voci critică măsura. Iată, în cele ce urmează, câteva dezavantaje văzute de doi specialiști în relații de muncă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa de post, regulamentul intern, pontajul - ce conțin și de ce sunt necesare cele trei „piedici” birocratice pe care vrea Guvernul să le elimine

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Aprilie 2021 | 0 | 2464 | Timp de citire: 3 min.

Un proiect de ordonanță de urgență aflat acum în lucru la Guvern ar urma să elimine pentru firmele mici, cu până la nouă angajați, câteva documente esențiale în desfășurarea raporturilor de muncă: fișa de post, regulamentul intern și evidența orelor de muncă. Am pregătit astăzi un articol explicativ despre ce conțin în mod uzual aceste documente și de ce sunt ele necesare în relația dintre un angajator și salariații săi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv Consultă proiectul de OUG prin care se elimină fișele de post, pontajele și regulamentul intern la microîntreprinderi

Roxana Neagu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Aprilie 2021 | 3 | 8818 | Timp de citire: 4 min.

Guvernul a adoptat joi, în primă lectură, un proiect de ordonanță de urgență prin care sunt eliminate fișele de post, regulamentele interne și pontajele pentru microîntreprinderile care au mai puțin de nouă angajați. Măsurile au fost anunțate de ministrul muncii, Raluca Turcan, la finalul ședinței de Guvern care a avut loc ieri. Proiectul de OUG nu a fost pus până acum în dezbatere publică, astfel că până la momentul declarațiilor Ralucăi Turcan nu au existat informații sau documente oficiale care să descrie sau să prezinte această reglementare. Avocatnet.ro a intrat în posesia documentului care urmează să modifice Codul muncii, pe care îl puteți consulta atașat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din martie, anumite beneficii netaxabile pentru salariați pot fi incluse direct în regulamentul intern, nu neapărat în CIM

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Martie 2021 | 1 | 9774 | Timp de citire: 2 min.

Anumite beneficii netaxabile pentru salariați, printre care ajutoarele sau cadourile, pot fi stabilite concret prin regulamentul intern al angajatorului, începând cu veniturile aferente lunii martie 2021, conform unei recente ordonanțe de urgență. Până acum, acestea trebuiau să fie stabilite exclusiv prin contractul individual de muncă (CIM), astfel că includerea în regulamentul intern vine ca o alternativă. Conform specialiștilor, schimbarea va simplifica destul de mult activitatea firmelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când ai modificat ultima oară regulamentul intern? Iată trei modificări impuse de schimbările recente ale legislației

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2020 | 0 | 3963 | Timp de citire: 2 min.

În ultimele câteva luni, legislația muncii a primit modificări importante, iar unele dintre acestea reclamă și modificări corespunzătoare în regulamentele interne ale firmelor. Pe lângă acestea, contextul epidemiologic actual și regulile impuse de la caz la caz, chiar și cele pe care firmele vor să le adopte ca măsuri suplimentare față de cele recomandate/impuse de autorități ar trebui să se reflecte în regulamentele interne pentru a putea sancționa disciplinar, dacă e cazul, pe cei care nu vor să le respecte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii trebuie să modifice regulamentele interne pentru a include prevederi privind concilierea

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Octombrie 2020 | 1 | 3821 | Timp de citire: 2 min.

De sâmbătă intră oficial în Codul muncii un set de prevederi referitoare la conciliere, ca metodă de soluționare amiabilă, în afara instanței, a conflictelor de muncă. Chiar dacă opțională, procedura de conciliere trebuie cuprinsă și detaliată în regulamentele interne. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În cercetarea disciplinară, regulamentul intern poate fi folosit împotriva angajatorului, dacă nu e urmat întocmai

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 3863 | Timp de citire: 2 min.

Dacă un angajat încalcă regulile de conduită ale companiei, poate fi cercetat disciplinar de către angajator. Într-o astfel de cercetare, regulamentul intern, dacă există, devine superior Codului muncii. Mai exact, dacă nu e urmat întocmai, poate fi folosit împotriva angajatorului, într-un eventual litigiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce ar trebui să demonstreze angajatorul dacă este acuzat că a hărțuit moral un angajat?

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 August 2020 | 1 | 4093 | Timp de citire: 3 min.

O nouă lege care reglementează hărțuirea morală la locul de muncă stabilește că într-o astfel de situație, sarcina probei revine angajatorului. De fapt, asta înseamnă că, dacă se ajunge în instanță, angajatorul va trebui să dovedească faptul că salariatul nu are dreptate, a explicat pentru redacția noatră Anca Zegrean, Head of Labor Practice la Biriș Goran. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poate dovedi un salariat hărțuirea morală la locul de muncă?

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 August 2020 | 6 | 19604 | Timp de citire: 3 min.

Dovedirea faptelor de hărțuire morală la locul de muncă este o sarcină ce revine atât angajatului, cât și angajatorului, potrivit noilor reglementări din legislația muncii în materie de hărțuire. Anca Zegrean, Head of Labor Practice la Biriș Goran, a explicat pentru avocatnet.ro că pentru a dovedi hărțuirea morală la locul de muncă, angajatul trebuie să vină cu probe concrete (mesaje, martori etc.), iar angajatorul trebuie să demonstreze că s-a conformat obligațiilor legale și a investigat situația reclamată de către salariat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii trebuie să includă în regulamentul intern sancțiuni disciplinare pentru hărțuirea morală, riscând, altfel, să fie amendați

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 August 2020 | 0 | 6843 | Timp de citire: 2 min.

Introducând în legislația contra discriminării aspecte ce țin de hărțuirea morală la muncă, parlamentarii au precizat expres că firmele trebuie să ia orice măsuri necesare pentru a preveni și combate acest fenomen, iar una dintre propunerile explicitate este modificarea regulamentului intern pentru a introduce sancțiuni în acest sens. Sancțiunea pentru angajatorii care nu iau măsurile de prevenire și combatere este una destul de mare. Citește articolul