Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →
Fiscalizarea bacșișului este obligatorie, din ianuarie 2023, numai pentru serviciile prestate efectiv în restaurante și baruri. În cazul livrărilor la domiciliu, aceasta este complet opțională, iar localurile care optează pentru fiscalizare se pot răzgândi ulterior. Citește articolul
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul
Din ianuarie 2023, restaurantele și barurile sunt obligate să treacă bacșișurile pe bonul fiscal, să le impoziteze și apoi să distribuie sumele nete către salariați. În acest context, localurile care ignoră aceste prevederi riscă să atragă atenția inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
În cadrul acestui articol ne propunem să prezentăm operațiunile principale aferente criptomonedelor și ce tratament fiscal, din perspectiva TVA, consideră Comisia Europeană că ar fi aplicabil acestora, ținând cont de incertitudinea care, în continuare, în majoritatea statelor membre ale UE, guvernează reglementările acestor active de care auzim tot mai des. Citește articolul
Schimbările legislative aduse de autorități în cursul anului trecut au inclus și chestiuni legate de obligațiile declarative pe care le au companiile și persoanele fizice în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, avem atât unele raportări noi, cât și o raportare amânată, una suspendată și una eliminată. Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2022 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 26 iunie 2023, în timp ce plătitorii de impozit pe profit trebuie să le declare până la 27 martie 2023, conform regulilor actuale din Codul fiscal. Citește articolul
O măsură de debirocratizare oficializată recent prin lege poate să aducă mai degrabă probleme firmelor, consideră specialiștii consultați de redacția noastră. Este vorba de reducerea perioadei de arhivare pentru registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate. Deși actele contabile pot fi arhivate de-acum numai cinci ani, firmele ar trebui să analizeze cu atenție, de la caz la caz, dacă nu cumva ar trebui să le păstreze peste acest termen. Citește articolul
Ca o regulă generală, firmele care vând o clădire, un teren sau un mijloc de transport, în cursul unui an, nu vor mai datora impozit pe acel bun începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, iar impozitul va fi datorat de persoana care va deține dreptul de proprietate asupra bunului respectiv la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior anului în care bunul a fost vândut, conform Codului fiscal. Citește articolul
Din februarie 2023, lista beneficiilor medicale cu tratament fiscal preferențial va fi extinsă pentru a include abonamentele de sport pentru întreținere, prevenire sau terapie. În acest context, amintim și alte beneficii medicale pentru care se aplică deja (cu unele limite) un tratament fiscal preferențial. Citește articolul
În viitor, inspecțiile fiscale aleatorii și verificările aleatorii ale situației fiscale personale vor fi limitate drastic, astfel încât Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să-și deruleze majoritatea controalelor în baza analizei de risc. Orice depășire a limitei va aduce sancționarea disciplinară a inspectorilor vinovați. Măsura este trecută într-o ordonanță recent oficializată, dar se va aplica efectiv abia din 2026. Citește articolul