avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi
Acasă Subiect: relatia cu ANAF si MF
Subiect: relatia cu ANAF si MF
ACCES PREMIUM

Poți recupera rapid o datorie pe care o are Fiscul la tine prin cedarea creanței către un partener de afaceri

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2021 | 2336 | Timp de citire: 3 min.

O firmă poate recupera bani de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pe lângă modul clasic, care presupune formularea unei cereri de restituire sau de compensare, și printr-o cesiune de creanțe. Aceasta se poate aplica, conform legii, în orice situație în care firmele au de recuperat bani de la Fisc, cu condiția ca respectivele sume să apară înscrise într-o decizie de restituire. Astfel, cu toate că un contribuabil care alege cesiunea de creanțe se poate lovi și de anumite obstacole, procedura efectivă este una relativ simplă, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SAF-T: PFA, II, IF și alte câteva entități, scutite oficial de depunerea formularului 406

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2021 | 12543 | Timp de citire: 2 min.

PFA-urile, întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), cabinetele medicale individuale și alte entități vor fi scutite de depunerea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat marți în Monitorul Oficial, care se va aplica efectiv din 1 ianuarie 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Ce soluții au firmele pentru a face față numărului tot mai mare de raportări obligatorii către stat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2021 | 1814 | Timp de citire: 7 min.

Așa cum scriam zilele trecute, în ultimii ani sesizăm o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Pentru a se conforma, companiile trebuie să aloce resurse financiare și umane adecvate. Însă ce se poate face efectiv? În esență, specialiștii indică trei mari soluții - fie dezvoltarea unui departament intern specializat, fie automatizarea, fie externalizarea (sau o versiune hibridă). Fiecare opțiune vine cu propriile avantaje și dezavantaje și trebuie luate în calcul mai multe aspecte pentru a lua decizia potrivită. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Firmele au din ce în ce mai multe raportări de făcut către autorități, ceea ce duce la creșterea costurilor curente

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2021 | 2117 | Timp de citire: 7 min.

În ultimii ani a început să se contureze tot mai mult o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Astfel, firmele trebuie să gestioneze un volum din ce în ce mai mare de declarații care trebuie să ajungă la diverse instituții ale statului, fapt ce duce la o creștere a costurilor de conformare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid ANAF: Ce formalități trebuie să facă persoanele fizice atunci când cer sau depun acte la autoritățile fiscale

Anca Cernat în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2021 | 1 | 5217 | Timp de citire: 5 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Reclasificarea firmelor

Lista marilor contribuabili, ce e valabilă de la 1 ianuarie 2022, a fost stabilită de ANAF. Implicații privind prețurile de transfer și SAF-T

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2021 | 5681 | Timp de citire: 4 min.

Reclasificarea companiilor din România a fost rezolvată joi parțial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), după ce s-a stabilit prin ordin lista marilor contribuabili ce se aplică de la 1 ianuarie 2022. Documentul apare în contextul în care regulile încadrării la categoria marilor contribuabili au fost ajustate miercuri. De ce parțial? Pentru că, potrivit autorităților, ar trebui să ne așteptăm la schimbări și în cazul listei contribuabililor mijlocii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Reclasificarea firmelor începe: Ajustări oficiale la regulile încadrării la categoria marilor contribuabili

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Noiembrie 2021 | 4160 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile au oficializat azi un prim ordin care va sta la baza reclasificării contribuabililor, acesta vizând marile firme. Reclasificarea a fost anunțată în primăvară de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă până la începutul lunii octombrie nu fuseseră făcuți pași publici în această direcție, în condițiile în care operațiunea va influența implementarea fișierului standard de control fiscal (SAF-T). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A apărut lista datornicilor la Fisc în trimestrul al treilea din 2021

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Octombrie 2021 | 1 | 8279 | Timp de citire: 1 min.

Fiscul a publicat recent online lista datornicilor din trimestrul al treilea al anului 2021, conform legislației în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Call center-ul, dezvoltat

Practică unitară: ANAF a luat măsuri pentru a evita soluțiile contradictorii la asistența telefonică

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Octombrie 2021 | 1385 | Timp de citire: 2 min.

Asistența fiscală telefonică este asigurată, de puțin timp, exclusiv de către Call center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin preluarea acestei activități de la administrațiile județene ale finanțelor publice, reiese dintr-un raport publicat marți de instituție. Totodată, capacitatea de primire a apelurilor prin Call center a fost crescută. Dezvoltarea Call center-ului era unul dintre dezideratele ANAF încă de acum doi ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 2210 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul