avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 750 soluții astăzi
Acasă Subiect: comercianti online
Subiect: comercianti online
ACCES PREMIUM
Raportarea DAC7

UPDATE Comercianții care nu furnizează informații despre ei vor risca excluderea din marketplace sau reținerea banilor din vânzări

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Februarie 2023 | 0 | 3470 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportată anual la Fisc, începând cu 2023, de cei care gestionează aceste platforme digitale, prevede o ordonanță nouă, prin care s-a transpus în România Directiva europeană DAC7. În acest proces, marketplace-urile trebuie să colecteze anumite informații despre comercianții activi, iar cei necooperanți vor risca fie să piardă accesul la platforme, fie să li se rețină banii din vânzările făcute prin platforme. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Directiva DAC7, transpusă oficial

UPDATE Activitatea celor care fac vânzări sau închirieri prin marketplace trebuie raportată anual la ANAF, începând cu 2023

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Februarie 2023 | 0 | 8982 | Timp de citire: 3 min.

Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder 31 ianuarie e primul termen pentru raportarea la ANAF a trimiterilor de colete cu plata ramburs. Ce trebuie să știe comercianții vizați indirect

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2023 | 0 | 9315 | Timp de citire: 2 min.

La finalul lunii ianuarie 2023, furnizorii de servicii poștale depun, pentru prima oară, declarația 395, a cărei versiune electronică e disponibilă de câteva săptămâni pentru transmiterea online. Prin acest formular, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) obține lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Iată ce este de știut despre noua raportare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transpunere în întârziere: Raportarea la Fisc a veniturilor obținute de comercianți prin marketplace-uri

avocatnet.ro în Taxe și impozite
26 Decembrie 2022 | 0 | 1993 | Timp de citire: 1 min.

O directivă europeană din 2021, supranumită Directiva DAC7, ar trebui transpusă de România până la finalul anului 2022 și apoi pusă în aplicare din ianuarie 2023. Cu toate acestea, autoritățile de la noi n-au implementat până acum măsura ce prevede, în esență, că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportate anual la Fisc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obligația firmelor de a accepta plata cu cardul, ajustată. Aceasta intervine din 2023 în funcție de încasările în numerar

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Decembrie 2022 | 9 | 40600 | Timp de citire: 3 min.

Obligația comercianților de produse și a prestatorilor de servicii de a accepta plata cu cardul se aplică în funcție de încasările în numerar realizate în cursul anului, nu în funcție de cifra de afaceri, prevede o lege recent publicată în Monitorul Oficial. Totodată, pragul de care este legată obligația este stabilit direct în lei. Noile reguli se aplică din 1 ianuarie 2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obligația restaurantelor de a afișa ingredientele și valorile nutriționale, amânată oficial până în primăvară

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Decembrie 2022 | 0 | 7803 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un ordin apărut în septembrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit că unitățile de alimentație publică vor trebui să-și informeze clienții, începând din 20 decembrie, în legătură cu ingredientele produselor alimentare finite sau mâncărurilor pe care le vând, indiferent dacă acestea sunt destinate consumului pe loc sau acasă, regulile urmând să se aplice și când mâncarea se vinde online. ANPC a anunțat luni că va amâna termenul stabilit inițial, în urma discuțiilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa, iar azi vedem și ordinul cu termenul modificat publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Rabla electrocasnice 2022: Cea de-a doua ediție a programului se lansează pe 21 noiembrie

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Noiembrie 2022 | 1 | 3738 | Timp de citire: 3 min.

Cei interesați să-și înlocuiască electrocasnicele vechi cu unele mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie pot cere bani de la stat prin intermediul programului Rabla pentru electrocasnice. După cum a anunțat miercuri Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), cea de-a doua etapă a programului Rabla pentru electrocasnice din acest an va fi lansată pe 21 noiembrie. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Comercianții online, în vizorul Fiscului

Inclusiv coletele cu plata ramburs trimise prin firmele de curierat sunt vizate de noua obligație de raportare la ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Octombrie 2022 | 1 | 4742 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs, este important de clarificat că vizate de obligație sunt inclusiv firmele de curierat care fac asemenea livrări. Obligația de declarare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intervine din decembrie 2022, primul termen de raportare fiind la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Colete cu plata ramburs: Ce informații vor ajunge la Fisc privind comercianții online și expedierile lor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2022 | 0 | 2855 | Timp de citire: 2 min.

Pe final de an o să intervină obligația prin care anumite informații legate de comercianții online și coletele expediate de ei cu plata în sistem ramburs vor fi transmise la Fisc de către furnizorii de servicii poștale. Dacă măsura dată prin ordonanță conține doar un „schelet” al informațiilor ce se vor raporta lunar, ordinul de punere în aplicare detaliază exact ce date vor ajunge la autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Colete cu plata ramburs: Din decembrie, datele comercianților online trebuie transmise lunar la ANAF prin declarația 395

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Septembrie 2022 | 1 | 8832 | Timp de citire: 3 min.

Din decembrie 2022, furnizorii de servicii poștale vor avea obligația de a transmite lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Un ordin în acest sens a fost oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), raportarea urmând să se facă online prin formularul 395. Primele declarații se vor depune, astfel, la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul