În contextul în care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs, este important de clarificat că vizate de obligație sunt inclusiv firmele de curierat care fac asemenea livrări. Obligația de declarare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intervine din decembrie 2022, primul termen de raportare fiind la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul
Pe final de an o să intervină obligația prin care anumite informații legate de comercianții online și coletele expediate de ei cu plata în sistem ramburs vor fi transmise la Fisc de către furnizorii de servicii poștale. Dacă măsura dată prin ordonanță conține doar un „schelet” al informațiilor ce se vor raporta lunar, ordinul de punere în aplicare detaliază exact ce date vor ajunge la autorități. Citește articolul
Din decembrie 2022, furnizorii de servicii poștale vor avea obligația de a transmite lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Un ordin în acest sens a fost oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), raportarea urmând să se facă online prin formularul 395. Primele declarații se vor depune, astfel, la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul
Un proiect de lege prin care se propuneau obligații noi pentru afaceri a fost schimbat radical la Senat, după reacțiile negative apărute în spațiul public, acestea fiind eliminate din document. Așa-numitul Catalog al firmelor, în care acum se înscriu opțional doar societățile, urma să devină obligatoriu atât pentru companii, cât și pentru PFA-uri și întreprinderile individuale și familiale (II și IF). Aceste entități urmau să achite anual „taxe” către Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). Totodată, societățile urmau să aibă o obligație suplimentară - reprezentantul legal să obțină un certificat special de la autorități. Citește articolul
Pentru că a trecut un an de când, la nivelul UE, s-au introdus noi reguli comune de TVA pentru comerțul electronic, redacția noastră a căutat să afle de la fiscaliști dacă există probleme în practică pentru contribuabili. Conform acestora, există două greșeli de care ar trebui să se ferească firmele atunci când vine vorba de comerț online în UE. Citește articolul
Autoritățile vor putea să intervină, în timpul situațiilor de criză, pentru a combate specula în relația dintre companii (B2B) sau în relația dintre companii și consumatori (B2C), conform unei ordonanțe oficializate aseară de Guvern. Astfel, pentru specula pe timp de criză, companiile vor risca, începând din 20 iulie 2022, dacă mecanismul este activat prin hotărâre de Guvern, amenzi de până la 500.000 de lei. Citește articolul
Mai multe prevederi care au apărut în dezbatere încă de prin 2019 au văzut „lumina” luna aceasta - vorbim de două acte normative, o ordonanță și o hotărâre de Guvern, care au apărut în Monitorul Oficial și care se vor aplica de sâmbăta asta, iar cei vizați sunt comercianții din aproape toate mediile de vânzare. Iar, dacă tot suntem la final de lună, ne uităm și la alte două acte normative apărute luna asta ce vizează plățile cu cardul și pe cele ramburs. Citește articolul
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
Pentru a ne alinia imperativelor europene, cei care comercializează produse vor fi obligați să afișeze la raft, pe lângă reducere, cel mai mic preț practicat pentru produsul redus în ultimele 30 de zile, potrivit HG adoptate de Guvern și publicate joi în Monitorul Oficial. Nerespectarea noilor reguli va atrage amenzi de până la 30.000 de lei. Deși noua reglementare fusese pusă mai demult în dezbatere, acum peste un an, acesta vine să transpună o directivă europeană abia acum, iar întârzierea Guvernului înseamnă pentru comercianți alinerea la noile reguli într-un timp extrem de scurt. Citește articolul
Legea ce reglementează relațiile comerciale dintre furnizorii și cumpărătorii de produse alimentare și agricole (Legea 82/2022) interzice practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar. Aceasta are drept scop implementarea unui mecanism de protecție a furnizorilor în fața cumpărătorilor care au o putere de negociere mai mare. Dincolo de aspectele pozitive, legea conține o prevedere importantă care contravine prevederilor Codului Fiscal, și anume interzice cumpărătorului să utilizeze autofacturarea pentru astfel de produse, cu anumite excepții. Citește articolul