avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 243 soluții astăzi
Acasă Subiect: angajati
Subiect: angajati
ACCES PREMIUM

Stare de alertă: Regulile stabilite de autorități pentru afacerile reactivate

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2020 | 0 | 2150 | Timp de citire: 3 min.

După ridicarea stării de urgență, cea mai mare parte a firmelor din țara noastră își pot relua activitatea, dar cu condiția ca atât angajații, cât și angajatorii să respecte o serie de reguli, ce sunt destinate evitării îmbolnăvirii cu COVID-19. În acest sens, autoritățile au stabilit exact ce reguli trebuie să respecte angajatorii, în general, dar și cei ce desfășoară activități specifice de cazare, tratament stomatologic, transport și altele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid oficial: Salariații ar putea fi testați pentru coronavirus în baza interesului legitim. Reguli generale pentru prelucrarea datelor

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2020 | 0 | 1124 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea britanică de protecție a datelor - care, la fel ca cea din România, este ținută de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) - a emis un ghid pentru angajatorii care intenționează să își testeze salariații, pentru coronavirus. Un aspect interesant al ghidului e că, în opinia acelei autorități, angajatorii ar putea să folosească temeiul interesului legitim pentru a putea să își testeze salariații. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ghid oficial: Cum ar trebui să pregătească angajatorii revenirea la muncă a salariaților

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
19 Mai 2020 | 0 | 1713 | Timp de citire: 4 min.

Recent, Ministerul Muncii a lansat un ghid ce vine atât în sprijinul firmelor care vor să-și reia activitate în această perioadă, cât și al angajaților acestora, aducând soluții și recomandări pentru ca acest pas să se facă în condiții de siguranță. După trecerea de la starea de urgență la cea de alertă, cele mai multe firme din țara noastră pot reîncepe activitatea la sedii, dar cu luarea unor măsuri care să preîntâmpine îmbolnăvirea salariaților cu COVID-19. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Stare de alertă: Cum trebuie să se desfășoare activitatea în birourile de tip „open-space”

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2020 | 1 | 3204 | Timp de citire: 2 min.

Sâmbătă a apărut în Monitorul Oficial o serie de reguli cu privire la desfășurarea activității angajaților în birourile de tip „open-space”. Aceste măsuri vizează atât angajatul (de exemplu, în ce situații ar trebui să rămână acasă și să contacteze medicul de familie, dacă are anumite simptome), cât și angajatorul (de pildă, cum organizează timpul și spațiul de lucru). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Organizația Internațională a Muncii: Cum asiguri securitatea în muncă pentru angajații tăi, în timpul unei epidemii

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 2 | 1904 | Timp de citire: 4 min.

Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul

ACCES GRATUIT
România online

Cum faci o plângere la ITM, dacă vrei să-ți reclami angajatorul pentru nerespectarea legii

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
1 Mai 2020 | 24 | 27413 | Timp de citire: 5 min.

Salariații care întâmpină diverse probleme la locul de muncă pot sesiza acest lucru la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Plângerile se pot depune în format fizic, la sediile ITM, sau în format electronic, prin e-mail, fax sau completând un formular electronic disponibil pe site-ul IM. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Declarațiile homofobe pot fi considerate discriminare la angajare și în afara unui proces concret de recrutare

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Aprilie 2020 | 1 | 1868 | Timp de citire: 2 min.

Declarațiile homofobe făcute de o persoană implicată în procesul de recrutare pot fi considerate o discriminare, chiar dacă la momentul celor declarate nu există un proces de recrutare în derulare, se arată într-o hotărâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce variante au, în această perioadă, salariații puși pe liber sau cu contracte suspendate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Aprilie 2020 | 1 | 6373 | Timp de citire: 3 min.

În contextul actual, în care peste 20% dintre salariații din țara noastră, respectiv aproape 1,2 milioane de persoane, au rămas fără slujbă ori au contractele suspendate, din cauza crizei provocate de epidemia de coronavirus, prezentăm ce variante au aceștia la dispoziție pentru a obține, totuși, niște venituri și pentru a trece cu bine de această perioadă dificilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Salariații cu mai multe contracte primesc șomaj tehnic numai dacă toate sunt suspendate

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
31 Martie 2020 | 3 | 6246 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a modificat ieri regulile aplicabile pentru acordarea ajutorului de șomaj tehnic, astfel încât salariații cărora le sunt suspendate contractele de muncă să poată fi plătiți, în continuare. Mai exact, s-a stabilit o condiție suplimentară pentru acordarea acestui ajutor - angajații ce sunt parte la mai multe contracte de muncă nu pot să beneficieze de indemnizația de șomaj tehnic dacă nu sunt suspendate toate contractele de muncă ale acestora încheiate cu normă întreagă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța militară nr. 4

De mâine, angajatorii din mai multe domenii trebuie să respecte reguli speciale de izolare pentru salariați

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Martie 2020 | 3 | 10043 | Timp de citire: 2 min.

În contextul extinderii epidemiei de coronavirus, autoritățile au stabilit recent o serie de reguli noi ce trebuie respectate în această perioadă. Astfel, angajatorii din domeniul energetic vor trebui, de la jumătatea zilei de marți, să stabilească o perioadă în care angajații cu funcții esențiale pentru continuarea activității vor sta în izolare preventivă la locul de muncă, după cum scrie într-o ordonanță militară oficializată recent. Alături de aceștia, noi reguli privind carantina trebuie să respecte și alte categorii de angajatori. Citește articolul