Sâmbătă a apărut în Monitorul Oficial o serie de reguli cu privire la desfășurarea activității angajaților în birourile de tip „open-space”. Aceste măsuri vizează atât angajatul (de exemplu, în ce situații ar trebui să rămână acasă și să contacteze medicul de familie, dacă are anumite simptome), cât și angajatorul (de pildă, cum organizează timpul și spațiul de lucru). Citește articolul
Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul
Salariații care întâmpină diverse probleme la locul de muncă pot sesiza acest lucru la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Plângerile se pot depune în format fizic, la sediile ITM, sau în format electronic, prin e-mail, fax sau completând un formular electronic disponibil pe site-ul IM. Citește articolul
Declarațiile homofobe făcute de o persoană implicată în procesul de recrutare pot fi considerate o discriminare, chiar dacă la momentul celor declarate nu există un proces de recrutare în derulare, se arată într-o hotărâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
În contextul actual, în care peste 20% dintre salariații din țara noastră, respectiv aproape 1,2 milioane de persoane, au rămas fără slujbă ori au contractele suspendate, din cauza crizei provocate de epidemia de coronavirus, prezentăm ce variante au aceștia la dispoziție pentru a obține, totuși, niște venituri și pentru a trece cu bine de această perioadă dificilă. Citește articolul
Guvernul a modificat ieri regulile aplicabile pentru acordarea ajutorului de șomaj tehnic, astfel încât salariații cărora le sunt suspendate contractele de muncă să poată fi plătiți, în continuare. Mai exact, s-a stabilit o condiție suplimentară pentru acordarea acestui ajutor - angajații ce sunt parte la mai multe contracte de muncă nu pot să beneficieze de indemnizația de șomaj tehnic dacă nu sunt suspendate toate contractele de muncă ale acestora încheiate cu normă întreagă. Citește articolul
În contextul extinderii epidemiei de coronavirus, autoritățile au stabilit recent o serie de reguli noi ce trebuie respectate în această perioadă. Astfel, angajatorii din domeniul energetic vor trebui, de la jumătatea zilei de marți, să stabilească o perioadă în care angajații cu funcții esențiale pentru continuarea activității vor sta în izolare preventivă la locul de muncă, după cum scrie într-o ordonanță militară oficializată recent. Alături de aceștia, noi reguli privind carantina trebuie să respecte și alte categorii de angajatori. Citește articolul
Chiar dacă angajatorul primește acum și suport de la stat pentru a face față impactului economic creat de criza coronavirus, prin acoperirea salariilor angajaților intrați în șomaj tehnic, aceștia ar putea rămâne serviciu, în situația în care le expiră contractul de muncă. E vorba de acele contracte încheiate pe durată determinată și care conduc la încetarea raportului de muncă, odată ajunse la termen. Însă salariații aflați în această situație au dreptul, ulterior încetării relațiilor de muncă, la indemnizația de șomaj disponibilă în mod uzual celor care nu mai au serviciu. Citește articolul
Riscul ca un angajator să fie pus în contextul în care unul dintre salariați are coronavirus este din ce în ce mai mare. De aceea, este important pentru primul să știe ce trebuie să facă, dacă se află într-o asemenea situație. În acest sens, avocații de la Voicu Filipescu au emis recent o opinie despre această problemă, pe site-ul lor, iar cel mai important lucru pentru angajator este să anunțe, mai întâi, direcția de sănătate publică. Citește articolul
Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul