De luni, au intrat în vigoare noi măsuri de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, unele dintre acestea vizându-i pe cei ce activează la stat. Toate măsurile apar într-o lege care a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Firmele care, din cauza pandemiei de coronavirus, au fost nevoite să-și suspende parțial activitatea pot face angajări în continuare, adică și pe perioada stării de urgență, chiar dacă au trimis o parte dintre angajați în șomaj tehnic. Acest lucru le este util, în special, firmelor ce activează în domeniul alimentației sau a turismului și care au decis dezvoltarea sau reorientarea către alte activități. Citește articolul
În fiecare an, personalul de control al inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM-uri) desfășoară mai multe tipuri de verificări la angajatori: controale în cadrul unor campanii, controale tematice și controale de fond. Însă, indiferent de tipul de verificare despre care e vorba, autoritățile au atras atenția că există trei chestiuni pe care le verifică mereu la firme. Aceste informații reies dintr-un raport de activitate pe anul trecut, publicat recent și analizat de avocatnet.ro. Citește articolul
Companiile care angajează absolvenți și șomeri vor putea cere bani de la stat în cursul anului 2020, din moment ce autoritățile pregătesc deja fonduri în acest sens. Pentru a obține subvențiile, companiile se vor adresa agențiilor teritoriale de muncă. Citește articolul
Fișa de post este un document care este necesar angajatorului atât în procesul de recrutare, cât și după angajarea candidaților considerați potriviți. Concret, un viitor salariat trebuie să știe ce scrie în fișa de post atât atunci când este doar un candidat, cât și după ce semnează un contract individual de muncă cu angajatorul. Din acest motiv, specialiștii de la Adecco subliniază importanța redactării atente a fișei de post: dacă acest document e scris bine, atunci angajatorul are șanse maxime să atragă candidați potriviți. Citește articolul
Practica din domeniul resurselor umane a suferit modificări odată cu implementarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Prin urmare, angajatorii ar trebui să se limiteze doar la strictul necesar atunci când vorbim de documentele solicitate în procesul de recrutare. Printre acestea se numără permisul auto, care trebuie cerut doar dacă angajatul urmează să conducă o mașină de serviciu, și cazierul judiciar, care trebuie să fie solicitat numai pentru anumite posturi. Citește articolul
Una dintre faptele pe care inspectorii muncii le-au amendat cel mai des anul acesta și anul trecut este netransmiterea la timp, în Revisal, a informațiilor contractelor individuale de muncă nou-încheiate. Pentru această faptă, firmele riscă amenzi ce pot ajunge și la 200.000 de lei. Citește articolul
Primirea salariaților la lucru înainte de a le încheia contracte individuale de muncă este, cel puțin în ultimii ani, fapta pe care inspectorii muncii au amendat-o cel mai des în urma controalelor pe care le-au făcut la angajatorii din România. Motiv pentru care explicăm azi ce trebuie făcut, la angajarea unui nou salariat, pentru a evita sancțiunea ce poate ajunge până la 200.000 de lei. Citește articolul
Înghețarea angajărilor în instituțiile statului și, ulterior, angajarea unei singure persoane la fiecare trei posturi devenite vacante sunt doar câteva dintre prevederile ce se regăsesc într-un proiect legislativ pus de puțină vreme în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul
Ministerul Sănătății ar putea organiza concursuri regionale pentru ocuparea posturilor libere din spitalele de stat de către medici și asistenți, potrivit unui proiect de act normativ aflat de puțină vreme în dezbatere publică și care, potrivit notei care-l însoțește, ar duce la angajarea mai eficientă a personalului necesar. Citește articolul