Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le impune firmelor să acorde o importanță deosebită riscurilor de securitate a datelor personale prelucrate. O încălcare a securității datelor este cea care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor prelucrate ori la accesul neautorizat. Cum angajații pot constitui veriga slabă în multe scenarii de incidente de securitate, e necesară instruirea lor în spiritul GDPR-ului. O atenție sporită trebuie acordată însă celor care nu lucrează de la birou, ci din alte locuri, pentru că riscurile de securitate cresc semnificativ în cazul lor. Cum multe firme se gândesc serios în perioada asta să le permită angajaților să lucreze de acasă, e cazul să redeschidem acest subiect. Citește articolul
În contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial și mai ales la nivel național, companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua temporar activitatea. În acest caz, specialiștii EY România spun că există două opțiuni pentru angajatori. Citește articolul
Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul
Noi reglementări, unele chiar în premieră, precum internshipul sau telemunca, majorarea unor subvenții la angajare, aspecte legate de acordarea concediului de odihnă, simplificări la angajarea străinilor - sunt doar câteva dintre modificările importante pentru responsabilii de resurse umane dintr-o companie care au intrat în 2018 în vigoare sau care au fost adoptate și se aplică de la 1 ianuarie 2019. Peste toate astea, Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) le-a dat și el de furcă responsabililor pe probleme de muncă anul acesta. Citește articolul
Sancțiunile severe pentru angajatorii care au angajați muncind la negru, condițiile pentru monitorizarea video și a conversațiilor angajaților sau reglementarea internship-ului reprezintă doar o parte dintre modificările importante în domeniul relațiilor de muncă, ce au apărut în anul recent încheiat și de care trebuie să țină cont angajatorii în 2019. Citește articolul
În prima sesiune parlamentară din anul 2018, parlamentarii au dat undă verde multor modificări legislative importante pentru angajatori, antreprenori, dar și pentru cetățeanul de rând. Pe lângă modificări, aleșii poporului au adoptat reglementări în premieră pentru interni și telesalariați. Citește articolul
Cum telemunca înseamnă o modalitate aparte a raportului de muncă, angajatorii care vor să aibă telesalariați nu trebuie să scape din vedere că trebuie făcute modificări în consecință la regulamentele interne, potrivit specialiștilor în resurse umane. Telemunca vine cu obligații și drepturi specifice, iar cuprinderea lor în regulamente este absolut necesară. Citește articolul
Acordarea tichetelor de masă e lăsată la dispoziția angajatorului, potrivit legislației, dar, dacă sunt acordate astfel de tichete, e necesar să fie fixate regulile de acordare la nivel de unitate. Telesalariatul care va lucra în mai multe locuri ar putea pune probleme angajatorului apropo de acordarea tichetelor, subliniază specialiștii în resurse umane. Citește articolul
Nu ar trebui să spunem că abia acum, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, salariații pot, în sfârșit să lucreze de acasă. Au putut și până acum și se chema muncă la domiciliu, chiar dacă ideea e expediată în câteva fraze doar, în Codul muncii. Însă telemunca, recent reglementată, înseamnă mai mult de atât, nu doar muncă la domiciliu, ci oriunde în altă parte unde angajatul și salariatul au convenit, prin contractul adaptat la telemuncă, în condițiile descrise acolo. Telemunca înseamnă rigori specifice, obligații specifice, clauze specifice și nu trebuie confundată cu munca la domiciliu, așa cum o știam până acum. Citește articolul
Telemunca înseamnă o flexibilizare reglementată oficial în raporturile de muncă, printr-o lege de curând intrată în vigoare, dar un factor important în trecerea la acest fel de muncă este alegerea telesalariaților, potrivit specialiștilor în resurse umane. Motivul se centrează în jurul ideii că munca în alt loc decât la birou, sub atenta supraveghere a superiorilor, necesită un salariat care să înțeleagă exact de ce disciplina și respectarea unor aspecte precum confidențialitatea devin cu atât mai importante în afara biroului. Citește articolul