avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 989 soluții astăzi
Acasă Subiect: telemunca
Subiect: telemunca
ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce ar trebui să conțină o politică internă, necesară pentru a justifica munca de acasă

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 7719 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Munca de acasă: Ce documente trebuie să prezinte angajatorii, dacă îi controlează Inspecția Muncii în aceste zile

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 2 | 17955 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Angajatorii pot trece temporar salariații pe munca de acasă, fără a le modifica CIM, spun specialiștii și autoritățile

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 2 | 9651 | Timp de citire: 3 min.

Deoarece răspândirea coronavirusului începe să capete amploare în România, angajatorii pot lua în calcul, ca măsură de protecție a propriilor salariați, trecerea temporară pe munca de acasă. Conform specialiștilor Radu și Asociații, această modificare temporară a locului muncii poate fi făcută de firme fără a încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă (CIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Reminder Angajații tăi lucrează de acasă? Atenție la riscurile de securitate a datelor

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 4049 | Timp de citire: 4 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le impune firmelor să acorde o importanță deosebită riscurilor de securitate a datelor personale prelucrate. O încălcare a securității datelor este cea care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor prelucrate ori la accesul neautorizat. Cum angajații pot constitui veriga slabă în multe scenarii de incidente de securitate, e necesară instruirea lor în spiritul GDPR-ului. O atenție sporită trebuie acordată însă celor care nu lucrează de la birou, ci din alte locuri, pentru că riscurile de securitate cresc semnificativ în cazul lor. Cum multe firme se gândesc serios în perioada asta să le permită angajaților să lucreze de acasă, e cazul să redeschidem acest subiect. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce soluții au firmele, dacă nu-și pot continua activitatea din cauza coronavirusului. Suspendarea activității vs. întreruperea ei

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 26352 | Timp de citire: 4 min.

În contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial și mai ales la nivel național, companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua temporar activitatea. În acest caz, specialiștii EY România spun că există două opțiuni pentru angajatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce variante legale au angajatorii care vor să-și trimită angajații să lucreze de acasă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 17076 | Timp de citire: 3 min.

Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Raporturi de muncă 2019: Ce schimbări importante trebuie să cunoască angajatorii

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2019 | 0 | 4241 | Timp de citire: 3 min.

Noi reglementări, unele chiar în premieră, precum internshipul sau telemunca, majorarea unor subvenții la angajare, aspecte legate de acordarea concediului de odihnă, simplificări la angajarea străinilor - sunt doar câteva dintre modificările importante pentru responsabilii de resurse umane dintr-o companie care au intrat în 2018 în vigoare sau care au fost adoptate și se aplică de la 1 ianuarie 2019. Peste toate astea, Regulamentul general privind protecția datelor personale (GDPR) le-a dat și el de furcă responsabililor pe probleme de muncă anul acesta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Relația cu salariații tăi în 2019: Cele zece schimbări relevante pentru angajatori, importante în noul an

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2019 | 0 | 2623 | Timp de citire: 3 min.

Sancțiunile severe pentru angajatorii care au angajați muncind la negru, condițiile pentru monitorizarea video și a conversațiilor angajaților sau reglementarea internship-ului reprezintă doar o parte dintre modificările importante în domeniul relațiilor de muncă, ce au apărut în anul recent încheiat și de care trebuie să țină cont angajatorii în 2019. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Legi pentru angajatori, acționari, contravenienți și nu numai: Ce au adoptat parlamentarii în prima sesiune din 2018

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
31 August 2018 | 1 | 6422 | Timp de citire: 3 min.

În prima sesiune parlamentară din anul 2018, parlamentarii au dat undă verde multor modificări legislative importante pentru angajatori, antreprenori, dar și pentru cetățeanul de rând. Pe lângă modificări, aleșii poporului au adoptat reglementări în premieră pentru interni și telesalariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă vrei să ai telesalariați, va trebui să faci modificări în regulamentul intern

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Mai 2018 | 0 | 5396 | Timp de citire: 2 min.

Cum telemunca înseamnă o modalitate aparte a raportului de muncă, angajatorii care vor să aibă telesalariați nu trebuie să scape din vedere că trebuie făcute modificări în consecință la regulamentele interne, potrivit specialiștilor în resurse umane. Telemunca vine cu obligații și drepturi specifice, iar cuprinderea lor în regulamente este absolut necesară. Citește articolul