În cazul salariaților care lucrează și de acasă, și de la birou (o practică întâlnită des în perioada curentă, înainte de revenirea completă la birouri), firmelor le-ar fi utilă o evidență care să arate clar perioada de telemuncă. Asta, pentru a putea justifica, în cazul unui control fiscal, suportarea pro rata a acelor cheltuieli pentru salariații lor. Citește articolul
Angajatorii care, în urma întocmirii situațiilor financiare pe anul 2020, constată că lucrurile nu au stat, anul trecut, atât de rău precum credeau pentru afacerea lor, pot decide să acorde majorări salariale retroactive, acolo unde consideră că este cazul, așa cum a subliniat un specialist în cadrul conferinței de HR organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. La fel se poate proceda, în anumite condiții, și cu banii pentru telemuncă. Citește articolul
Deşi legislaţia muncii prevede, mai nou, obligaţia salariaţilor aflaţi în telemuncă sau în munca la domiciliu de a respecta şi asigura confidenţialitatea documentelor pe care le utilizează în activitatea lor, specialiştii recomandă angajatorilor introducerea în relaţiile de muncă a unei clauze de confidenţialitate în care să detalieze ce informaţii nu trebuie divulgate de către salariaţi. Citește articolul
Tot mai multe firme discută sau au decis deja revenirea fizică a salariaţilor la locul de muncă, pe fondul relaxării restricţiilor impuse de autorităţi. În acest context, salariaţii care se întorc la birou după ce au muncit de acasă şi cei care îşi reiau activitatea după o întrerupere mai mare de 30 de zile trebuie să fie reinstruiţi în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) de către angajator, atrage atenţia Inspecţia Muncii. Citește articolul
În contextul relaxării unora dintre restricțiile impuse înainte, începând cu 15 mai, dar și al faptului că se anunță noi măsuri de relaxare, pe măsură ce numărul de vaccinați va crește, în tot mai multe firme se analizează ideea ca (toți) angajații să se întoarcă din iunie în birouri. Ce obligații mai sunt însă încă în vigoare pentru organizarea la locul de muncă în condiții de pandemie? Citește articolul
Chiar dacă nu a trecut multă vreme de la începutul anului, în domeniul muncii au apărut mai multe schimbări ce vizează relațiile dintre angajatori și salariați. Printre cele mai notabile schimbări privind domeniul muncii apărute de la începutul lui 2021 se numără eliminarea, pentru anumite microîntreprinderi, a obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, dar și posibilitatea de a semna electronic toate documentele din sfera relațiilor de muncă. Citește articolul
Teancul de foi care trebuie semnate de angajatori şi salariaţi ar putea deveni istorie, de când semnătura electronică se poate utiliza în documentele şi înscrisurile din domeniul relaţiilor de muncă, conform modificărilor aduse recent Codului muncii, prin OUG 36/2021. Actul normativ stabileşte şi că toate documentele, pe care Codul muncii le prevede că trebuie să existe în format scris, sunt recunoscute şi valabile dacă sunt create electronic şi au o semnătură electronică avansată sau calificată. Citește articolul
Legislația în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) a fost modificată recent printr-o ordonanță de urgență care a introdus posibilitatea ca instruirea de SSM să poată fi semnată folosind semnătura electronică. În acest context, vă prezentăm principalele chestiuni legate de instruirea de SSM a salariaților. Citește articolul
Legislația privind reglementarea activității de telemuncă a fost modificată recent printr-o ordonanță de urgență care a eliminat, printre altele, câteva aspecte care nu mai erau în concordanță cu ideea de muncă din afara biroului, dar a și introdus noi obligații exprese pentru telesalariați. În acest context, vă prezentăm principalele chestiuni legate de mecanismul telemuncii. Citește articolul
O serie de modificări la Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă au fost introduse printr-o ordonanță de urgență publicată joi seara în Monitor. Vorbim de eliminarea unor aspecte care nu se mai potriveau cu ideea de muncă din afara biroului, de apariția unei noi obligații exprese pentru telesalariați ș.a. Citește articolul