avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 358 soluții astăzi
Acasă Subiect: salariati
Subiect: salariati
ACCES PREMIUM

Șapte sfaturi pentru obținerea unei creșteri salariale

Marian Dumitrache în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
8 Februarie 2018 | 0 | 1938 | Timp de citire: 3 min.

Mulți dintre salariații firmelor din România lucrează pe salarii care se află sub nivelul așteptat. Cu toate că își fac treaba pentru care sunt plătiți, nu depășesc termenele trasate și nu întârzie niciodată, angajatorii nu le oferă oportunități de avansare în carieră, dar nici măriri salariale. Prin urmare, atunci când ne regăsim într-o astfel de situație, trebuie să știm cum trebuie să procedăm pentru a cere și obține beneficii suplimentare din partea angajatorului nostru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Criteriile de evaluare profesională pot fi prevăzute și în fișa postului

Andrei Dina în Resurse umane
Avocat,
26 Ianuarie 2018 | 3 | 14286 | Timp de citire: 2 min.

Odată cu modificarea Codului muncii în 2011, legiuitorul a instituit o nouă obligație în sarcina angajatorilor, respectiv definirea criteriilor şi procedurilor de evaluare profesională a angajaților şi includerea acestora în regulamentul intern, conform art. 242 lit. i) din Codul muncii. În plus, criteriile de evaluare trebuie incluse şi în contractele individuale de muncă, în conformitate cu art. 17 alin. (1) lit. e, coroborat cu art. 17 alin. (4) din Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Salariat în 2018: Cele 14 noutăți pe care trebuie să le știi dacă te angajezi anul acesta

Marian Dumitrache în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
26 Ianuarie 2018 | 1 | 12897 | Timp de citire: 4 min.

Salariul minim brut pe țară a fost majorat recent. Totodată, numărul contribuțiilor sociale a fost redus la doar trei, iar cele mai importante dintre ele au fost incluse total în salariul brut. Acestea sunt doar două dintre cele mai importante schimbări ce se aplică din ianuarie 2018, însă multe alte prevederi au intrat deja în vigoare în ultimele 12 luni, acestea fiind prezentate mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Asistent personal 2018. Dacă ai în grijă un bătrân, poți lucra cu jumătate de normă, dar cu salariu pentru normă întreagă

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2018 | 37 | 476765 | Timp de citire: 4 min.

Salariații care au în îngrijire o persoană vârstnică dependentă, membru de familie, au posibilitatea legală de a lucra în baza unui program redus. Mai exact, aceste persoane pot munci la angajator cu jumătate de normă, cealaltă jumătate de normă fiind plătită de autoritățile locale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Singura situație în care angajatorul îți poate compensa în bani zilele de concediu rămase din 2017

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Ianuarie 2018 | 9 | 73352 | Timp de citire: 1 min.

Salariații care au rămas cu zile neefectuate de concediu de odihnă din 2017 trebuie să le primească, în principiu, în următoarele 18 luni. Totuși, există și o situație în care angajatorul compensează în bani zilele de concediu rămase din 2017. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ți-au rămas zile de concediu de odihnă din 2017? Până când poți să le iei

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Ianuarie 2018 | 6 | 44911 | Timp de citire: 1 min.

Salariații trebuie să efectueze concediul de odihnă în fiecare an, iar liberele neluate se reportează, așa cum reiese din legislația muncii. Mai exact, dacă unui salariat îi rămân zile de concediu neefectuate dintr-un an, acesta are dreptul să le ia în continuare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Concediu de odihnă 2018: Principalele informații de știut pentru când vrei să-ți iei zile libere

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2018 | 73 | 175176 | Timp de citire: 3 min.

Toți salariații din România au dreptul, în fiecare an, la un număr minim de zile de concediu de odihnă, în conformitate cu legislația în vigoare. Concediul de odihnă este plătit de angajator, iar salariații nu pot renunța, în niciun fel, la acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ajutor de deces 2018: Valoare majorată cu peste 1.000 de lei și reguli noi de acordare

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2018 | 36 | 175854 | Timp de citire: 3 min.

Ajutorul de deces este un drept bănesc ce se acordă în cazul morții unui asigurat, pensionar sau a unui membru de familie al acestora. În acest an, potrivit modificărilor aduse la Legea pensiilor, acest ajutor financiar nu mai este acordat salariaților de către angajator, ca până acum, ci direct de către casele de pensii, adică la fel ca în cazul pensionarilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Din ianuarie 2018, angajatorii nu mai trebuie să acorde salariaților ajutor de deces

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2018 | 18 | 94913 | Timp de citire: 2 min.

În situația în care moare un salariat sau un membru de familie al acestuia, legislația pensiilor obliga angajatorul, până în decembrie 2017, să acorde un ajutor de deces. Totuși, această regulă a dispărut, începând cu data de 1 ianuarie 2018, din moment ce angajatorul nu mai datorează, în principiu, contribuția pentru pensii (CAS), din care-și recupera, practic, banii dați ca ajutor de deces. Astfel, ajutorul de deces este acordat direct de casele de pensii în cazurile în care este vorba de decesul unui salariat sau al unui membru de familie al acestuia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Adeverință vechime muncă 2018: Cum obții actul cu care poți dovedi cât ai lucrat la angajatorii tăi

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2018 | 13 | 167073 | Timp de citire: 2 min.

De mai mulți ani, evidența muncii se face în format electronic, cu ajutorul Registrului general de evidență a salariaților, astfel că nu mai există carnete de muncă. Totuși, atunci când au nevoie, angajații pot dovedi cât au lucrat de-a lungul anilor cu ajutorul adeverinței de vechime în muncă. În articolul de față găsești atât un model pentru bugetari, cât și unul pentru salariații din mediul privat, ambele valabile în anul 2018. Citește articolul