Având în vedere că a fost, în sfârșit, finalizată o schimbare importantă cu privire la accesarea Fondului special de garantare a creanțelor salariale (în esență, o simplificare a procedurii), atunci când angajatorul intră în insolvență, s-ar putea ca, pe viitor, mai mulți bani să fie extrași din acest cont de către acei angajați ai căror angajatori au intrat în insolvență. E important, în acest caz, să reamintim, în primul rând, că angajatorii care se redresează și ies din procedura insolvenței sunt obligați să restituie banii folosiți din Fondul special de garantare de către salariați. De asemenea, discutăm și despre principalii parametri ai acestui fond special. Citește articolul
În contextul discuțiilor actuale referitoare la aplicarea salariului minim majorat, din ianuarie, celor aflați în șomaj tehnic, ne uităm la dispozițiile legale la care angajatorii a trebuit să se raporteze în acest context, astfel încât angajații acestora să beneficieze de drepturile recunoscute de lege. Majorarea salariului minim, făcându-se în mijlocul lunii ianuarie, a pus în dificultate firmele cu privire la operarea concretă a majorărilor la nivelul contractelor, iar situația șomerilor tehnici a complicat și mai mult întrebările. Citește articolul
În practică, unele firme se confruntă cu refuzuri din partea autorităților în ceea ce privește decontarea indemnizațiilor pentru șomerii tehnici cărora li s-au modificat salariile minime de la începutul lui ianuarie. Un alt exemplu, în fapt, de răspuns neunitar al autorităților la nivel național, chestiunea trebuie lămurită pentru că discutăm de un dezavantaj pentru firmele care au acordat indemnizații ușor mărite șomerilor tehnici și care acum solicită banii de la stat. Citește articolul
Ordonanța de urgență prin care are loc simplificarea procedurii prin care salariații al căror angajator a intrat în insolvență vor putea obține plata salariilor din Fondul special de garantare a fost oficializată vineri seară. Schimbarea vizează eliminarea unui document ce trebuie depus de salariați pentru a putea fi plătiți din acel Fond. Citește articolul
Sindicatul este forma de organizare voluntară a angajaților, constituită în scopul apărării drepturilor și promovării intereselor lor profesionale, economice și sociale în relația cu angajatorul, iar organizația sindicală este denumirea generică pentru sindicat, federație sau confederație sindicală. Citește articolul
De puțin timp, în Codul fiscal au apărut două facilități importante pentru acordarea de bani pentru educația timpurie a copiilor salariaților. Deși s-a discutat mult despre faptul că aceste sume pot fi scăzute din impozitul pe profit, trebuie subliniat că scutirea de impozit pe salariu și de contribuții pentru pensii și sănătate se aplică tuturor angajatorilor, deci inclusiv microîntreprinderilor. Citește articolul
Organizațiile patronale reprezintă, susțin și apără interesele membrilor lor în relațiile cu autoritățile publice, cu sindicatele și cu alte persoane juridice și fizice, în raport cu obiectul și scopul lor de activitate, în plan național și internațional. Citește articolul
Leasingul de personal este o soluție preferabilă uneori pentru cei care au nevoi temporare de muncă în anumite locații sau perioade din an. Agentul de muncă oferă prin contract unei alte entități, persoană fizică sau juridică, unul sau mai mulți angajați ai săi care să lucreze sub supravegherea și îndrumarea acelei entități. Practic, vorbim de un sistem triunghiular. Ca raporturi directe, înțelegeri contractuale se încheie între utilizator și agent și între agent și salariatul pus la dispoziție. Citește articolul
Pentru ca angajatorul să poată deconta de la stat indemnizația de concediu medical a angajatului e nevoie, înainte de toate, ca angajatul să fi avut un stagiu minim de cotizare pentru ca să i se fi putut acorda, în drept, concediul medical așa cum prevede legea - cu unele excepții, însă. Dacă, în mod obiectiv, angajatul chiar a avut nevoie de concediu medical și nu avea stagiul, ce poate să facă angajatorul? Citește articolul
În condițiile în care mulți angajatori ar putea să considere că adresele de e-mail de serviciu ale salariaților conțin informații relevante pentru desfășurarea activității, ei ar putea încerca să acceseze informațiile din mesajele primite de angajați pe acele adrese de e-mail. Problema e că adresa de e-mail reprezintă, de cele mai multe ori, o sursă atât de informații de serviciu, dar și de comunicări personale ale unui salariat. Din cauza aceasta, angajatorii trebuie să fie foarte atenți la felul cum încearcă să acceseze adresele respective de e-mail de serviciu ale salariaților - altcumva, ar putea risca amenzi serioase, în baza Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul