Marți, 21 ianuarie, are loc evenimentul: Detașări transfrontaliere - abordarea aspectelor practice ale detașărilor în UE și în state terțe. Participă →
Stimulentul de risc de 2.500 lei acordat personalului medical, dar şi altor angajaţi din sănătate, pe durata stării de urgenţă, poate fi acordat şi angajaţilor din centrele rezidenţiale, private sau de stat, dacă aceştia au fost izolaţi preventiv la locul de muncă, potrivit unei legi apărute spre sfârșitul lunii iunie. Pentru ca plățile să poată fi făcute, autoritățile au oficializat miercuri un ordin ce conține instrucţiunile pentru acordarea unitară a acestui stimulent. Citește articolul
O modificare legislativă recentă impune tuturor angajatorilor să-și informeze salariații cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat, ceea ce se traduce prin modificarea tuturor contractelor de muncă, astfel încât acestea să includă și noua obligație de informare. Având în vedere că în România există aproximativ 5,5 milioane de contracte de muncă active (statistică avansată în august anul trecut de fostul ministru al Muncii), vorbim de un volum uriaș de documente care trebuie actualizate în această perioadă, cea mai facilă soluție, mai ales pentru angajatorii cu un număr mare de salariați, fiind semnarea electronică a actelor de muncă, o posibilitate introdusă specific în legislație chiar din acest an. Citește articolul
După cum stabilește legislația din domeniu, o asociație de proprietari nu poate funcționa fără un președinte. Acesta este ales dintre proprietarii de apartamente din imobil și nu poate fi angajat. În plus, nu poate fi ales nici dintre locatarii blocului, dacă nu este și, cel puțin, coproprietar al unui apartament din bloc. Citește articolul
Mai nou, concediul medical pentru incapacitate temporară de muncă (pentru boli obișnuite) se acordă în cel puțin două etape. Astfel, dacă după ce au primit prima etapă de concediu medical salariații nu se mai duc la medic, acesta va înceta automat. Cu alte cuvinte, dacă pacienții refuză să mai treacă pe la doctor, acesta nu va prelungi concediul medical dincolo de prima etapă. Citește articolul
Dacă decid să treacă la semnarea electronică a actelor de muncă, angajatorii au la dispoziție o facilitate fiscală care le permite să își deducă cheltuielile cu achiziția semnăturilor electronice pentru ei sau angajații lor. Facilitatea, care nu exista până acum, a fost introdusă prin Legea nr. 208/2021, actul normativ fiind în vigoare de la finalul lunii iulie. Citește articolul
În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul
Faptul că părintele se întoarce mai repede din concediul de creștere a copilului pe o normă mai mică de muncă sau pe telemuncă nu prezintă relevanță pentru acordarea stimulentului de inserție. Cel mai important lucru rămâne, până la urmă, ca cererea pentru acesta să fie făcută în timp util. Citește articolul
Planul de evoluție a bolii ce va trebui întocmit de medici pentru a vedea dacă angajatul are nevoie de mai multe zile de concediu medical nu e obligatoriu în toate cazurile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă. De pildă, pentru COVID-19 nu e necesar. Citește articolul
Acum că e oficială reglementarea ce permite salariaților, elevilor, studenților și cadrelor militare să poată beneficia de o zi liberă pentru fiecare doză de vaccin împotriva COVID-19 administrată, trebuie știut că ziua liberă nu se acordă retroactiv și nici celor vaccinați prin angajatori. Citește articolul
Persoanele fizice care comercializează online bunuri pe rețelele sociale precum Facebook sau Instagram pot face acest lucru, în mod ocazional, fără a-și înființa un PFA sau o firmă, spun specialiștii. Acest lucru este posibil întrucât, potrivit acestora, o astfel de vânzare de bunuri folosite în scop personal nu ar trebui să fie supusă TVA. Venim cu aceste clarificări în contextul în care, de la 1 iulie, se aplică noi reguli de TVA pentru comerțul electronic. Citește articolul