avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 173 soluții astăzi
Acasă Subiect: angajatori
Subiect: angajatori
ACCES PREMIUM

Există probleme la depunerea documentației pentru banii dați de stat pentru stimularea angajărilor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
18 Februarie 2021 | 0 | 2197 | Timp de citire: 2 min.

Din cauză că declarația fiscală 112 încă nu se poate depune la Fisc pentru luna ianuarie 2021, dar și din cauza unor probleme tehnice pe care le au agențiile teritoriale de muncă, contribuabilii au dificultăți la transmiterea documentației prin care obțin bani de la stat pentru stimularea angajărilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Procedură practică: Cum pot face firmele pentru a da banii de educație timpurie și ce înregistrări contabile sunt necesare

Adrian Benta în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar,
17 Februarie 2021 | 4 | 6808 | Timp de citire: 4 min.

Mai nou, salariații ce au copii înscriși într-o unitate de învățământ timpurie – creșă sau grădiniță –, cu acordul angajatorului, ce este plătitor de impozit pe profit, pot beneficia de decontarea cheltuielilor cu educația timpurie a copiilor minori în sumă de până la 1.500 lei lunar. Prezenta procedură de decontare se adresează în principal societăților plătitoare de impozit pe profit înființate conform Legii nr. 31/1990 și, în subsidiar, asociațiilor și fundațiilor plătitoare de impozit pe profit înființate conform OUG nr. 26/2000. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Contractele de muncă pe perioadă determinată vs. muncă prin agent de muncă temporară. Ce ar trebui să știe angajatorii?

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
17 Februarie 2021 | 0 | 1548 | Timp de citire: 51 min.

În perioade în care nevoia de forță de muncă este, cel puțin temporar, mai mare decât în mod obișnuit, angajatorii pot opta, printre altele, să atragă oameni cărora le oferă contracte de muncă pe perioadă determinată ori să lucreze cu agenți de muncă temporară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă angajatorul redirecționează automat e-mail-urile primite de un salariat, acest lucru ar putea fi contrar GDPR

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
16 Februarie 2021 | 0 | 2304 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care mulți angajatori ar putea să considere că adresele de e-mail de serviciu ale salariaților conțin informații relevante pentru desfășurarea activității, ei ar putea încerca să acceseze informațiile din mesajele primite de angajați pe acele adrese de e-mail. Problema e că adresa de e-mail reprezintă, de cele mai multe ori, o sursă atât de informații de serviciu, dar și de comunicări personale ale unui salariat. Din cauza aceasta, angajatorii trebuie să fie foarte atenți la felul cum încearcă să acceseze adresele respective de e-mail de serviciu ale salariaților - altcumva, ar putea risca amenzi serioase, în baza Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noile beneficii salariale: Ce trebuie să facă firmele dacă vor să acorde angajaților bani pentru telemuncă sau pentru plata grădiniței copiilor

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Februarie 2021 | 1 | 9248 | Timp de citire: 5 min.

Banii netaxabili pentru telemuncă și pentru educația timpurie, dar și scutirile pentru testarea și vaccinarea salariaților se numără printre noile beneficii ce pot fi acordate de companii. În plus, avem o limitare importantă nou-introdusă în privința banilor de vacanță. În acest context, specialiștii Deloitte România ne-au explicat cum trebuie să procedeze angajatorii pentru a le implementa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Managerul unui magazin a distribuit o filmare făcută de camerele de acolo, iar angajatorul a fost amendat cu 40.000 euro

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
15 Februarie 2021 | 2 | 3571 | Timp de citire: 2 min.

Potrivit unui comunicat recent al Comitetului European pentru Protecția Datelor (EDPB), managerul unui magazin din Norvegia a filmat, cu camera telefonului, o înregistrare făcută de camerele de supraveghere a acelui magazin. Ulterior, el a distribuit filmarea (cea făcută cu telefonul) în diverse locuri. În schimb, cel amendat pentru acest lucru a fost angajatorul, din cauza lipsei unui cadru adecvat de securitate și a unui cadru organizațional, care să includă pregătirea și avertizarea angajaților și a colaboratorilor, în ceea ce privește respectul ce trebuie acordat datelor personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca suplimentară în cazul celor care lucrează de acasă: Reguli de respectat pentru a evita o amendă de câteva mii de lei

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Februarie 2021 | 0 | 4763 | Timp de citire: 3 min.

Prestarea orelor peste program e admisibilă și în cazul celor care lucrează de acasă, e doar nevoie de un acord scris cu telesalariatul înainte de asta. Întregul regim al muncii suplimentare din Codul muncii e aplicabil și în cazul celor ce lucrează în regim de telemuncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Exclusiv Regulile stabilirii valorii coșului minim de consum, în lucru la INS. Aceasta va influența salariul minim, dar probabil în 2022

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Februarie 2021 | 4 | 7364 | Timp de citire: 2 min.

Anul trecut, s-a stabilit prin lege că salariul minim brut pe țară urmează să fie stabilit în principal în baza coșului minim de consum. Valoarea coșului trebuie stabilită anual prin ordin de către Institutul Național de Statistică (INS), entitate care momentan lucrează la regulile necesare în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cele șase situații în care salariații lucrează în afara sediului angajatorului

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Februarie 2021 | 1 | 3424 | Timp de citire: 3 min.

De obicei, salariații au un loc de muncă fix la sediul angajatorului, acolo unde își desfășoară activitatea zilnică. Totuși, există situații în care, în funcție de munca prestată efectiv, prezența salariaților la sediu este exclusă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea în afara României în 2021: Cinci aspecte esențiale de care să ții cont, ca angajator

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Februarie 2021 | 0 | 2820 | Timp de citire: 3 min.

În contextul unor modificări legislative de anul trecut și al ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), specialiștii de la Radu Opriș au vorbit recent, la conferința avocatnet.ro pe legislația muncii, despre chestiunile esențiale de care să țină cont angajatorii, în 2021, atunci când fac detașări. Vorbim atât de detașările transnaționale, adică în cadrul UE, cât și de detașările în state terțe. Citește articolul