avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1020 soluții astăzi
Acasă Subiect: angajatori
Subiect: angajatori
ACCES GRATUIT

În ce măsură pot salariații să inițieze o acțiune de protest și cum e afectat dreptul la grevă în contextul restricțiilor actuale

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Februarie 2021 | 0 | 2596 | Timp de citire: 3 min.

Dreptul la grevă al salariaților este asigurat prin lege salariaților pentru apărarea intereselor profesionale, economice și sociale. Dacă nu se încadrează în condițiile prescrise de lege pentru inițierea unei greve salariale, putem vorbi cel mult de o acțiune de protest spontan. Permit, totuși, actualele restricții de pandemie unor zeci sau sute de angajați să se strângă laolaltă să protesteze? Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Insolvență angajator: Au fost oficializate normele procedurii simplificate de plată a salariaților din fondul special

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Februarie 2021 | 0 | 2789 | Timp de citire: 2 min.

Fiindcă procedura prin care salariații ai căror angajatori au intrat în insolvență vor putea obține plata salariilor din Fondul special de garantare a fost simplificată de vineri, autoritățile au modificat normele metodologice aferente, printr-o hotărâre de Guvern oficializată aseară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Salariat în 2021: Câte dintre aceste avantaje fiscale îți acordă angajatorul tău?

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Februarie 2021 | 0 | 13982 | Timp de citire: 5 min.

Legislaţia românească prevede că, pe lângă salariu, un angajat poate primi o serie de avantaje fiscale. Dintre acestea putem aminti deducerile personale pentru salariile mici sau dacă un abonament privat de sănătate sau o pensie facultativă, dar şi bani în plus prin tichete cadou sau de masă sau dacă lucrează prin telemuncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Angajatorul a intrat în insolvență și nu mai plătește salariile: Ce pot face angajații, pas cu pas, conform modificărilor recente

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Februarie 2021 | 1 | 12802 | Timp de citire: 3 min.

Vineri a fost oficializată o ordonanță de urgență prin care se simplifică procedura specială ce trebuie respectată de un angajat, pentru a-și primi banii de salariu, atunci când angajatorul intră în insolvență - noua regulă a fost transpusă și procedural în legislație chiar azi, astfel că a devenit aplicabilă. Astfel, merită prezentat ce pași trebuie urmați de salariații care pot să se afle în situația de mai sus, pentru a ști cum să acceseze mecanismul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE În caz de insolvență, plata salariaților din fondul special se face printr-o procedură simplificată. Modificările se aplică deja

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
22 Februarie 2021 | 0 | 4676 | Timp de citire: 2 min.

Ordonanța de urgență prin care are loc simplificarea procedurii prin care salariații al căror angajator a intrat în insolvență vor putea obține plata salariilor din Fondul special de garantare a fost oficializată vineri seară. Schimbarea vizează eliminarea unui document ce trebuie depus de salariați pentru a putea fi plătiți din acel Fond. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Angajatorii pot depune noul formular 112 pentru taxele salariale pe ianuarie. Modificările au fost oficializate și a apărut și versiunea electronică

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
22 Februarie 2021 | 1 | 5202 | Timp de citire: 3 min.

Începând de luna asta, angajatorii trebuie să folosească o nouă versiune a formularului 112, necesar în principal la declararea taxelor salariale, conform unui ordin oficializat vineri seară. Formularul a fost adaptat la noutățile legislative recente, iar sâmbătă a apărut și versiunea electronică ce poate fi depusă deja de angajatori, termenul-limită fiind joi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Microfirmele care acordă bani de educație timpurie sunt scutite de plata taxelor salariale aferente

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Februarie 2021 | 0 | 4442 | Timp de citire: 2 min.

De puțin timp, în Codul fiscal au apărut două facilități importante pentru acordarea de bani pentru educația timpurie a copiilor salariaților. Deși s-a discutat mult despre faptul că aceste sume pot fi scăzute din impozitul pe profit, trebuie subliniat că scutirea de impozit pe salariu și de contribuții pentru pensii și sănătate se aplică tuturor angajatorilor, deci inclusiv microîntreprinderilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Există probleme la depunerea documentației pentru banii dați de stat pentru stimularea angajărilor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
18 Februarie 2021 | 0 | 2208 | Timp de citire: 2 min.

Din cauză că declarația fiscală 112 încă nu se poate depune la Fisc pentru luna ianuarie 2021, dar și din cauza unor probleme tehnice pe care le au agențiile teritoriale de muncă, contribuabilii au dificultăți la transmiterea documentației prin care obțin bani de la stat pentru stimularea angajărilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Procedură practică: Cum pot face firmele pentru a da banii de educație timpurie și ce înregistrări contabile sunt necesare

Adrian Benta în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar,
17 Februarie 2021 | 4 | 6921 | Timp de citire: 4 min.

Mai nou, salariații ce au copii înscriși într-o unitate de învățământ timpurie – creșă sau grădiniță –, cu acordul angajatorului, ce este plătitor de impozit pe profit, pot beneficia de decontarea cheltuielilor cu educația timpurie a copiilor minori în sumă de până la 1.500 lei lunar. Prezenta procedură de decontare se adresează în principal societăților plătitoare de impozit pe profit înființate conform Legii nr. 31/1990 și, în subsidiar, asociațiilor și fundațiilor plătitoare de impozit pe profit înființate conform OUG nr. 26/2000. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Contractele de muncă pe perioadă determinată vs. muncă prin agent de muncă temporară. Ce ar trebui să știe angajatorii?

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
17 Februarie 2021 | 0 | 1574 | Timp de citire: 51 min.

În perioade în care nevoia de forță de muncă este, cel puțin temporar, mai mare decât în mod obișnuit, angajatorii pot opta, printre altele, să atragă oameni cărora le oferă contracte de muncă pe perioadă determinată ori să lucreze cu agenți de muncă temporară. Citește articolul